Alcohol

Bij het schenken van alcohol komt verantwoordelijkheid kijken. Alcohol is een speciaal product. U kunt ervan genieten, maar het brengt ook risico’s met zich mee. Daarom zijn er regels over het schenken ervan. Deze regels staan in de Drank- en Horecawet. Wij als HV Tornado vinden het belangrijk dat er goed wordt omgegaan met alcohol in de sport.

HV Tornado neemt duidelijk stelling waar het gaat om alcoholgebruik. HV Tornado heeft hiervoor een Richtlijnen alcoholbeleid HV Tornado opgesteld welke zichtbaar in de kantine hangt.

Alcohol schenken aan jongeren onder de 18 jaar kan en mag absoluut niet plaatsvinden in de kantine. Ook het voorkomen van rijden onder invloed vanuit de handbalvereniging is een thema dat aandacht verdient.

Roken

HV Tornado neemt duidelijk stelling waar het gaat om roken op het handbalterrein. Tornado is een rookvrije handbalvereniging. Onder rookvrij vallen ook de elektronische sigaretten. Roken en sport gaan niet samen.

Door een rookvrij handbalterrein:

• geven we kinderen het goede voorbeeld;
    • maken we roken minder normaal en aantrekkelijk voor kinderen;
    • wordt het schadelijke meeroken voorkomen;
    • zetten we onze handbalvereniging positief op de kaart;
    • hebben we minder last van afval door sigarettenpeuken en –pakjes op het handbalterrein;
    • dragen we bij aan het realiseren van een Rookvrije Generatie, een generatie kinderen die volledig rookvrij kan opgroeien.